باند مری ZKSK

توضیحات

باند مری ZKSK

تماس بگیرید

بند لیگاتور zksk

 

باند مری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

باند مری یا بند لیگاتور یک محصول تخصصی در زمینه درمان بیماری های مربوط به واریس مری است.در واقع لیگاسیون واریس اندوسکوپبک روشی است که از باند های الاستیک برای درمان عروق گشاد شده و یا واریس در ناحیه مری یا ازوفاگوس استفاده میکند.این عروق گشاد شده دیواره نازکی دارند .این نازکی دیوار ان ها باعث میشود در معرض پارگی و خونریزی قرار گیرند.بدلیل فشار بالای جریان خون داخل عروقی. در نتیجه خونریزی داخلی در فرد ایجاد میشود که سبب افت شدید فشار و حتی مرگ را بهمراه دارد.

درمان خونریزی واریس مری یک مورد اورژانسی در پزشکی است که باید سریعا درمان شود.

هدف اصلی از استفاده از بند لیگاتور یا باند مری درمان مشکل نیست .هدف جلوگیری از خونریزی گوارشی در فرد بیمار است. بعد از رفع مشکل زمان مناسبی برای درمان زمینه ای فرد محیا میشود.

 

باند مری ZKSK

روش های درمانی برای جلوگیری از خونریزی :

  1. استفاده از داروهای کاهندده فشار خون.استفاده از بتا بلوکر ها برای کاهش فشار خون در رگ پرتال.
  2. همانطور که گفته شد استفاده از باند واریس مری . این روش در کنار دارو درمانی میتواند بسیار موثر باشد.
  3. منحرف نمودن جریان خون از رگ پرتال.اگر روش های مذکور جواب نداد میتوان از روش شانت پورتوسیستمیک اینتراهپاتیک ترانس ژوگولار استفاده نمود.

این شانت یک منفذ است که بین رگ پورتال و رگ هپاتیک قرار دارد که خون را از کبد به قلب میبرد.استفاده از سانت فشار جریان خون را کاهش داده و خونریزی از واریس مری را متوقف میکند.

استفاده از این روش به خاطر عوارضی که بهمراه دارد منوط به عدم دریافت پاسخ از روش های قبلی نظیر دارو درمانی و باند لیگاتور است.

۴٫ ترانسفیوژن خون.

باند مری ZKSK

روشی دیگر برای کنترل خونریزی :

اگر روش های دیگر جواب نداد میتوان از اعمال فشار بر واریس ها برای کنترل خونریزی استفاده کرد.یکی از این روش ها باد نمودن یک بالن برای اعمال فشار بر واریس به مدت بیش از ۲۴ ساعت است. نام این روش تامپوناد گذاری است. استفاده از این روش عوارضی مانند عود مجدد خونریزی بلافاصله بعد از خالی نمودن بالن و پارگی مری را بهمراه دارد.

 

 

روش های درمانی دیگر :

 

  1. استفاده از پودر های چسبنده.این پودرها از طریق کتتر در طی اندوسکوپی.در این روش پودر های هموستاتیک به عروق گشاد واریسی میچسبند و از خونریزی جلوگیری میکنند.
  2. استفاده از استنت های فلزی در ناحیه برای کنترل خونریزی با فشار در ناحیه.این روش احتمال اسیب بافتی و عود مجدد را بهمراه دارد. از این رو روشی مناسب برای درمان مشکب محسوب نمیشود.
باند مری ZKSK
عوارض استفاده از باند مری :

۱٫عفونت.

۲٫خونریزی مجدد

۳٫سوراخ شدگی دیواره مری.

۴٫زخم در ناحیه مری.

۵٫باریک شدن مری.

 

انواع باند مری :
  1. باند واریس اندوفلکس
  2. باند جی فلکس
  3. باند مری ZKSK

 

 

چسب سیانو اکریلات چیست ؟

 

چسب سیانو اکریلات یا همان چسب هیسترواکریل چسبی مخصوص در زمینه پزشکی است که برای کنترل خونریزی گوارشی در فرد مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “باند مری ZKSK”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *